Używamy Cookies w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Dalesze korzystanie z tego serwisu oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Dowiedz się więcej o naszej polityce prywatności

Zamknij

16 - 25/06/2017

fot. Mandy-Lyn
Galeriafot. Mandy-Lyn
  • Laboratorium, wystawa, spektakl w jednym – jego uczestnicy sami decydują o stopniu zaangażowania, podążając za własnymi zmysłami i ciekawością, angażują się w ekscytującą przygodę. Dotykamy, słuchamy, wąchamy otaczającą nas rzeczywistość. Skąd dowiadujemy się, jaki jest świat? Co zmienia nasz punkt widzenia? Czego uczą nas zmysły? Spektakl wyrasta ze stałej fascynacji Kate McIntosh napięciem między niszczeniem a tworzeniem, sensem i jego brakiem, całością i fragmentaryzacją.

  • Kate McIntosh (ur. 1974) pochodzi z Nowej Zelandii, od wielu lat mieszka i pracuje w Brukseli. Tworzy na pograniczu wielu mediów, takich jak performans, teatr, wideo i instalacja, często nawiązując dialog ze światem nauki. Stale interesuje ją cielesne angażowanie publiczności w badanie granic własnej indywidualności i tworzenie wspólnoty na nowych warunkach. Ostatnio zapraszała widzów do zbierania bakterii, wyobrażania sobie, że są ptakami, czy niszczenia przedmiotów codziennego użytku, by wytworzyć z nich nowe obiekty. Projekty Kate McIntosh są pełne absurdalnego humoru, balansują na granicy między eksperymentem a rozrywką.

    Wykształcona jako tancerka, od 1995 r. występowała na scenach całego świata w spektaklach m.in. Wendy Houstoun, Meryl Tankard i Australian Dance Theatre, Compagnie Michèle Anne de Mey, Random Scream, Simone Aughterlony. Od 2004 r. działa niezależnie. Wyprodukowała projekty solo (All Natural 2004, Loose Promise 2007, All Ears 2013), spektakle (Hair from the Throat 2006, Dark Matter 2009, United Untested 2012) i instalacje z udziałem widzów (De-Placed 2008, Worktable 2011). W ostatnich latach współpracowała z wieloma artystami, m.in. Timem Etchellsem, Evą Meyer-Keller, Jo Randerson, Lilią Mestre, Diederikiem Peetersem. Wyreżyserowała kilkanaście prac wideo, które były pokazywane na festiwalach i w galeriach na całym świecie. Jest założycielką kolektywu punkrockowego Poni i członkiem platformy artystyczno-badawczej Spin, która działa w Brukseli. Od 2013 do 2017 r. Kate McIntosh jest artystką rezydentem w Kaaitheater w Brukseli. W programie Malta Festival Poznań 2017 zaprezentujemy jej najnowszy spektakl In Many Hands (2016), będący koprodukcją europejskiej sieci House on Fire, której członkiem jest Malta Festival Poznań, oraz Worktable (2011).

  • Koncepcja i reżyseria: Kate McIntosh
    Opracowano we współpracy z: Arantxą Martinez, Josh Rutter
    Przedstawiono: Lucie Schroeder
    Dźwięk: John Avery
    Światło i technika: Joëlle Reyns
    Kierownictwo techniczne: Michele Piazzi
    Doradztwo artystyczne: Dries Douibi, Gary Stevens
    Pomoc studyjna: Lucie Schroeder
    Rysunki: Daria Gatti
    Produkcja: Sarah Parolin, Linda Sepp
    Finanse i dystrybucja: Ingrid Vranken
    Pomoc produkcyjna: Jan Durnez, Anneliese Ostertag, Mara Kirchberg
    Wyprodukowane przez: SPIN
    Koprodukcja: PACT Zollverein (DE), Parc de la Villette (FR), Kaaitheater (BE), Vooruit Kunstencentrum (BE), BIT Teatergarasjen (NO), Schauspiel Lipsk Arts vivants (CH), House on Fire Network (EU) oraz Open Latitudes Network (EU)
    Współpraca: Vlaamse Overheid, Vlaamse Gemeenschapscommissie, NATIONALES PERFORMANCE NETZ (NPN), Pianofabriek kunstenwerkplaats (BE), Tanzfabrik (DE)
    SPIN jest wspierany strukturalnie przez BUDA Kunstencentrum na okres 2017 - 2021
    Podziękowania: Tom Bruwier, Martin Pilz, Andrea Parolin