„Empty Stages, Crowded Flats. Performativity as Curatorial Strategy” to czwarta już publikacja w ramach europejskiej sieci House on Fire. Tym razem książka została napisana pod redakcją Floriana Malzachera we współpracy z Joanną Warszą.
„Empty Stages, Crowded Flats” podejmuje na nowo temat performatywności, tym razem przenosząc ten termin w pole działań kuratorskich. W ciągu ostatnich dziesięcioleci performatywności przypisywano wiele rożnych znaczeń z punktu widzenia filozofii, humanistyki, sztuki czy ekonomii. Wciąż jednak istnieją niezagospodarowane rejony, których potencjał stara się uchwycić najnowsza publikacja House on Fire, za punkt odniesienia traktująca teksty JL Austin i Judith Butler.
Książka analizuje szereg scenariuszy i choregorafii wystaw, spektakli, dyskusji, ulicznych karnawałów i wywrotowych projektów z dziedziny sztuki publicznej i zadaje pytanie jak „teatropodobne” działania mogą mieć przełożenie na rzeczywiste praktyki w polu sztuki. „Empty Stages, Crowded Flats” pokazuje, że kuratorstwo nie jest dziedziną oderwaną od realności, ale posługując się sztuką konstruuje rzeczywistość.
W publikacji znajduje się m.in. tekst programerki Malta Festival Poznań, Kasi Tórz, dotyczący projektu partycypacyjnego "Wielkopolska Rewolucje", kuratorowanego przez Agatę Siwiak: 'Micro-Revolutions on the Periphery. Agata Siwiak's Wielkopolska: Rewolucje (2012)'.
Publikacja: House on Fire 2017
Wydawcy: Live Art Development Agency i Alexander Verlag Berlin.
Autorzy: Frédérique Aït-Touati, Knut Ove Arntzen, Nedjma Hadj Benchelabi, Claire Bishop, Beatrice von Bismarck, Rui Catalão, Vanessa Desclaux, Tim Etchells, Galerie, Karin Harrasser, Shannon Jackson, Ana Janevski, Lina Majdalanie, Ewa Majewska, Florian Malzacher, Maayan Sheleff, Gerald Siegmund, Claire Tancons, Kasia Tórz, Rachida Triki, Jelena Vesić, Joanna Warsza, i Catherine Wood.