
Spektakl podejmuje problem konstrukcji izraelskiej tożsamości zbudowanej na zapożyczeniach z kultury palestyńskiej i jemeńskiej. Tancerki naśladują i objaśniają instruktażowe filmy izraelskich tańców ludowych tworzone zarówno przez Izraelczyków, jak i amerykańsko-chrześcijańskich syjonistów. Jednocześnie ucieleśniają dystans i bliskość, które odczuwają wobec samego Izraela i własnej „izraelskości”. W ten sposób powstaje swego rodzaju sprzężenie zwrotne, które pozwala na upowszechnianie się i utrwalanie narodowej tożsamości. Sceniczny gest odtwarzania tańców uwiecznionych na nagraniach odsłania zawarte w ludowych tańcach podteksty i ukazuje konsekwencje jakie niosą ze sobą procesy kulturowych zawłaszczeń.
Koncept i choreografia: Hadar Ahuvia
wykonanie: Hadar Ahuvia, Mor Mendel
dramaturgia: Rowan Magee
multimedia: Gil Sperling
Prezentacja możliwa dzięki wsparciu Movement Research