Używamy Cookies w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Dalesze korzystanie z tego serwisu oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Dowiedz się więcej o naszej polityce prywatności

Zamknij

16 - 25/06/2017

fot. Magda Hueckel
Galeriafot. Magda Hueckel
  • W czasie II wojny światowej na ziemiach polskich zginęło prawie trzy miliony polskich Żydów. Dlaczego tak trudno było znaleźć schronienie dla współobywateli żydowskich? Dlaczego sfałszowano raport Jana Karskiego donoszący rządowi generała Sikorskiego o antyżydowskich nastrojach w Polsce? Zdaje się, że rozmowa na ten temat wcześniej nie była możliwa, była prawie niesłyszalna, wymagała czasu. Malowany ptak jest efektem powolnego uwalniania umysłu długo skutego strachem.

  • Maja Kleczewska
    Studiowała psychologię na Uniwersytecie Warszawskim i reżyserię w warszawskiej Akademii Teatralnej. Absolwentka Wydziału Reżyserii Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej w Krakowie. Reżyserowała m.in. w: Narodowym Starym Teatrze w Krakowie („Sen nocy letniej” wg W. Shakespeare’a; „Zbombardowani” S. Kane), Teatrze Narodowym („Fedra” wg Eurypidesa, „Marat/Sade” wg P. Weissa, „Oresteja” wg Ajschylosa – koprodukcja z Teatrem Wielkim - Operą Narodową), Teatrze Polskim w Bydgoszczy („Płatonow” wg Czechowa, „Babel”, „Podróż zimowa” i „Cienie. Eurydyka mówi” E. Jelinek, „Burza” wg W. Shakespeare’a), Deutsches Schauspielhaus w Hamburgu („Burza” wg Williama Shakespeare’a, „Czekając na barbarzyńców” wg Johna Maxwella Coetzee) i Teatrze Żydowskim w Warszawie („Dybuk” wg Szymona An-skiego), Teatrze Wielkim - Operze Narodowej (dyptyk „Sudden Rain/Between” Aleksandra Nowaka i Agaty Zubel). Wielokrotnie nagradzana, m.in.: Laurem Konrada w Katowicach (dwukrotnie), Paszportem „Polityki” 2006 w dziedzinie teatru za „bezkompromisowe, ale i mądre wpisywanie w klasyczne fabuły zagubienia współczesnego człowieka oraz za malarską wyobraźnię pozwalającą budować na scenie fascynujące światy”. Jej spektakle goszczą na wielu festiwalach w Polsce i zagranicą. 

  • obsada: Joanna Drozda (gościnnie), Kaya Kołodziejczyk (gościnnie), Teresa Kwiatkowska, Małgorzata Peczyńska (gościnnie), Katarzyna Węglicka (gościnnie), Konrad Cichoń, Piotr B. Dąbrowski, Michał Kaleta, Henryk Rajfer, Andrzej Szubski, Jerzy Walczak, Wiesław Zanowicz oraz Adam Chełminiak (gościnnie)

    reżyseria: Maja Kleczewska, dramaturgia: Łukasz Chotkowski, scenariusz sceniczny: Maja Kleczewska, Łukasz Chotkowski, współpraca dramaturgiczna: Paulina Skorupska, scenografia/instalacja (Duża Scena): Wojciech Puś, scenografia filmowa/instalacja: Marcin Chlanda, kostiumy: Konrad Parol, choreografia: Kaya Kołodziejczyk, muzyka: Cezary Duchnowski, kierownictwo muzyczne: Adam Domurat, film: Kacper Fertacz, montaż: Przemysław Chruścielewski, światło: Wojciech Puś, asystent reżysera: Julia Szmyt, produkcja: Zuzanna Głowacka, Klaudia Borucka, inspicjent: Magdalena Matusewicz

    W filmie gościnnie wystąpili:

    Ksiądz: Wojciech Kalwat
    Ministranci: Franciszek Bączkiewicz, Adam Chełminiak, Baltazar Grześkowiak, Gabriel Kleina Schmidt, Maksymilian Smakulski, Wiktor Smul
    Chłopiec na torach: Gabriel Kleina Schmidt
    Statyści: Elżbieta Chojnacka, Barbara Frankowska, Donata Olczyk, Jerzy Grzesiński, Małgorzata Hadyńska, Lidia Borzyńska, Izabela Kubis, Krzysztof Matusiak, Kazimierz Miler, Daria Kleina-Schmidt, Agnieszka Mularczyk-Smakulska, Karol Bączkiewicz, Jolanta Błach, Jolanta Smul, Kazimierz Jaworski, Mateusz Eder, Filip Pietrowicz, Dawid Zieliński, Nikodem Kaczmarek, Jan Buczyński oraz pies Lukas

    zdjęcia: Kacper Fertacz
    asystent kamery: Paweł Krawczyk
    mistrz oświetlenia: Bartosz Gburek
    oświetlacze: Marian Brzoza, Bartosz Gorzelany
    dyżurni planu: Rafał Mączka, Filip Kopański, Piotr Gęziak
    kaskaderzy/nurkowie: Mateusz Bilski, Krzysztof Włódarski
    charakteryzacja: Magdalena Banachowicz, Marysia Ciernioch, Małgorzata Ciernioch