
Film Marty Popivody to nostalgiczne spojrzenie na lata świetności Jugosławii, studium obiektywizacji mas, zredukowane do geometrycznej choreografii. To także obraz o historii kraju, który w teorii trzymał się ideologii, ale w praktyce związany był tylko osobą Josifa Bros Tity. Materiały archiwalne pochodzą głównie z ogromnych wieców, które odbyły się na cześć marszałka. Ich skala znacznie przekroczyła wydarzenie propagandowe przeprowadzane w innych krajach Bloku Wschodniego. Jak sugeruje tytuł, film prezentuje także inne emanacje ideologii bezpośrednio kształtującej dynamiki mas - od protestów studenckich w Belgradzie w 1968 r. do słynnego przemówienia Slobodana Miloševica w Kosowie.
MARTA POPIVODA to artystka wideo, ale także pracownica kultury z Belgradu. Jest członkinią kolektywu TkH (Walking Theory) – grupy teoretyków i artystów, którzy zajmują się problematyką paradygmatu performatywnego w sztuce, kulturze i teorii. TkH działa głównie na niezależnych scenach artystycznych w Belgradzie i Paryżu.
W projektach indywidualnych Popivoda bada film jako medium i formę sztuki współczesnej i jako narzędzie produkcji wiedzy. Jej najbardziej znana praca to illegal_cinema (2007- ...), która była prezentowana we Francji, Turcji, Hiszpanii, Chorwacji i Serbii. Jej postawa jest charakterystyczna dla artystów z Europy Wschodniej, którzy preferują wykorzystanie już istniejących materiałów z historii filmu i mediów w (post)produkcji własnych prac. Współtworzy także przedstawienia teatralne i współczesne opery jako artystka wideo. Od czasu do czasu publikuje teksty teoretyczne i recenzje.